Bizim tamaşaçılar
aktyorları sevə-sevə öldürürlər
Xalq artisti Tariyel Qasımov:
“Tamaşaçılar sevdikləri aktyorları
qonaqlığa aparırlar, doyunca içirirlər. Axırda
biz içə-içə öləcəyik”
Müsahibim
sənətdə öz sözünü demiş, illərdir
oynadığı obrazları ilə tamaşaçıların
dillər əzbəri olan Xalq artisti Tariyel Qasımovdur. Sənətkarla
Nizami küçəsində (Torqovıy)
görüşüb, keçdiyi yaradıcılıq yolu ilə
bağlı söhbət etdik. Xalq artisti bizimlə söhbəti
zamanı yaradıcılığının qaranlıq qalan tərəflərinə
də aydınlıq gətirdi.
Yalan
və iftira
-
Tariel müəllim, bir müddət region teatrlarında
direktor vəzifəsində
çalışmısınız. İndi aktyor kimi fəaliyyət
göstərmək sizə çətin gəlmirmi?
- Mənim
sənətim aktyorluqdur. Mən bu sənəti sevirəm. Region teatrlarında işləməyimin
özünün bir tarixçəsi var. Deməli, 1997-ci ildə məni
nazirlikdən çağırıb söylədilər ki,
Qazax teatrı fəaliyyətsizliyi ucbatından bağlanmaq
üzrədir.
O zaman teatrda
yazıçı Firuddin Aşırov direktor vəzifəsində
çalışırdı, ancaq teatrda heç bir fəaliyyəti yox idi. Bizə buradan
göstəriş verildi ki,
Əliqismət Lalayevlə birlikdə Qazaxa
gedib, oranın İH
başçısına Qazax
teatrının bağlanması haqqında məlumat verib, akta qol
çəkdirməliyik. Əsəd Orucov
o zaman Qazax
rayon İH-nin
başçısı vəzifəsində
çalışırdı. O söylədi ki,
əgər teatr fəaliyyətsizdirsə,
dövlətdən havayı maaş almamaq üçün teatr bağlanmalıdır: “Ancaq
mənim üçün maraqlısı odur ki, Azərbaycanın məşhur
qazaxlı aktyoru Tariyel
Qasımov teatrın bağlanması üçün
Qazaxa akta qol çəkməyə gəlib”. Əsəd
Orucov mənə dedi ki, sizin bu
hərəkətiniz gənclərə necə örnək olacaq? Qazax mahalının
bircə xalq artisti var, o da
öz torpağına teatrı bağlamağa gəlib. Mənə elə gəlir
ki, gələcək nəsillər sizə
yaxşı baxmayacaq. Söylədi ki, əgər teatrın bağlanmasını
istəmirsinizsə, gəlin, Qazax
teatrında işləyin, teatrın fəaliyyətini bərpa
edin. Həmin ərəfələr məşhurluğumun
ən yüksək zirvəsi idi.
Paytaxtdakı pərəstişkarlarımı qoyub
bölgədə teatr hazırlamaq mənə
qəribə gəlirdi. Ancaq içimdəki
yerlilik hissi, Qazax mənim doğma
torpağım olduğu üçün
orada həm teatrda direktor, həm də bədii rəhbər vəzifəsində
işləməyə razılıq verdim.
O zaman Əsəd müəllim Polad Bülbüloğluna
zəng vurdu, söylədi ki, teatrı bağlamayın. Onu
da qeyd etdi
ki, o teatrı Tariyel Qasımov özü
idarə edəcək.
1997-ci
ilin yanvar ayının 1-dən mən Qazax teatrında
çalışmağa başladım. Teatrda ilk
tamaşamız Mehdi Hüseynin “Alov” tamaşası oldu.
Tamaşa Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən
çox yüksək səviyyədə qarşılandı.
Ondan sonra “Yağışdan çıxdıq, yağmura
düşdük” tamaşasını hazırladıq. Teatrda
5 ayda 3 tamaşa hazırladım. Hazırladığım
tamaşalarda həm də aktyor kimi rol aldım. Həmin teatr
bu gün də fəaliyyət göstərir. Mən orada bir
il fəaliyyət göstərdim. Polad Bülbüloğlu və
nazir müavini Ədalət Vəliyev məndən o teatrda
üç il işləməyimi istədilər, ancaq ailəm
Bakıda olduğu üçün geri qayıtmalı oldum. Həm
də Qazaxda mənə ev verilmədiyi üçün geri
qayıtdım.
- Bəs, Azərbaycan Dövlət
Dərbənd Dram Teatrında necə
çalışdınız?
- Bir
müddət sonra Azərbaycan Dövlət Dərbənd Dram
Teatrı yaradıldı. Məni 1999-cu ildə o teatra direktor
və bədii rəhbər təyin etdilər. İsi Məlikzadənin
“Gəl, qohum olaq” adlı tamaşası ilə Dərbənddə
Azərbaycan teatrının açılışı oldu. Bu
gün də həmin teatr fəaliyyət göstərir. Orada
ilyarım fəaliyyət göstərdikdən sonra yenidən
paytaxta qayıtdım. Çünki Dərbənd vətəndaşları
kənardan gəlmə sənətkarları sevmirlər. Orada
məndən əvvəl xalq teatrında çalışan
aktyor var idi. Onu vəzifədən çıxarıb məni
ora direktor təyin etmişdilər. O bizim Mədəniyyət
Nazirliyinə mənim çıxarılmağım barədə
40 nəfər işçinin imzasını toplayıb ərizə
vermişdi. Guya onlar məni istəmirlər. Ancaq teatrda
ştatda cəmi 20 nəfər işləyirdi. Bu, təbii
ki, yalan və iftira idi. Həmin insan teatrda direktor vəzifəsində
işləyib, sonradan çıxarılmışdı. Amma
müəyyən yollarla yenidən həmin vəzifəyə
keçdi. O teatr bizim rejissorların sayəsində bu gün
fəaliyyət göstərir. Oradakı aktyorların və
rejissorların ümidinə qalsa, teatr çoxdan məhv
olmuşdu. Onların fəaliyyəti heç dram dərnəyi
səviyyəsində də deyil. Çünki onlar sənət
adamı deyillər.
Bu mənim taleyimdir
- Teatrın ən qocaman aktyoru kimi
bu gün sizə verilən dəyərdən
razısınızmı?
- Bəli.
Mən xalq artistiyəm. Bu adı da, ondan əvvəl əməkdar
artist adını da sovet dövründə almışam.
Müstəqillik dövründə isə Prezident İlham Əliyev
məni evlə təmin etdi və nailiyyətlərimə
görə təqaüd ayırdı. Təbii ki, bu, aktyora
olan diqqət və qayğıdan irəli gəlir.
Qarşıdan teatrın 140 illik yubileyi gəlir. Yəqin ki,
çəkdiyim zəhmət və əziyyətlərə
görə oradan mənə də bir pay düşəcək.
(Gülür - müəllif). Olmasa da heç darılmaram,
çünki hər şeyə nail olmuşam. Bu teatrda
bütün baş rolları ancaq mən oynamışam. Yeri
gələndə quruluşçu rejissor kimi tamaşalar
hazırlamışam. Bunların hamısı aktyora olan diqqət
və qayğıdan irəli gəlir. Bilirsiniz, bizim tamaşaçılar
öz aktyorlarını sevə-sevə öldürürlər.
Tamaşaçılar tərəfindən aktyorlara çox
böyük sevgi var. Onlar sevdikləri aktyorları
qonaqlığa aparırlar, onları doyunca içirirlər.
Axırda biz içə-içə öləcəyik.
Yaxşı olar ki, qonaq aparsınlar, ancaq içmək
üçün təkid etməsinlər. (Yenə
gülür – müəllif). Ümumiyyətlə, mən Azərbaycan
tamaşaçılarından çox razıyam.
- Sovet dövründə xarici
ölkələrdə çəkilən filmlərə dəvət
alan tək-tük aktyorlarımızdansınız. İndi isə
seriallar çoxaldıqca aktyorların da sayı
çoxalır. Buna sizin münasibətiniz necədir?
- Bəli,
sovet dövründə xarici ölkələrdə çəkilən
filmlərə dəvət alan ilk aktyor mən olmuşam. Özbəkistanda
6 filmə çəkilmişəm. Onun biri 17 seriyadan ibarətdir.
Çox təəssüf edirəm ki, o filmlərin heç
biri burada göstərilmir. Göstərilsə,
tamaşaçı görər ki, mən necə obrazlar
canlandırmışam. Bu mənim taleyimdir. İndiki çəkilən
filmlərə gəldikdə isə, dövlət
başçısı seriallara böyük miqdarda pul
ayırıb. Yeni çəkilən seriallarımızın
bayağı və naşı olması normaldır.
İnanırıq ki, get-gedə hər şey öz yoluna
düşəcək. Mən Azərbaycanda çəkilən
bütün seriallara dəvət almışam. Ancaq
onların içərisindən birini seçdim, o da
“Muradına çatan günəş” oldu. 22 seriyadan ibarət
olan serialda baş rolu canlandırdım. Filmin rejissoru Asif
Abramov Türkiyədə çəkilən “Qurdlar vadisi”
serialında 3 il təcrübə keçib. Mən onun
rejissorluğuna inanırdım. Düzdür, həmin serial
şedevr deyil. Orta səviyyəli, baxımlı bir serial idi.
Çəkilən seriallardan “Pərvanələrin rəqsi”
baxımlı və maraqlı serialdır. Demirəm, serialların
hamısı yaxşıdır. Elə seriallar var ki,
baxırıq, hamısı boş-boş süjetlərdən
ibarətdir. Bir də görürsən ki, serial çəkən
rejissor da heç bu sahənin mütəxəssisi deyil. Belə
şeylərə çox pis baxıram. Onlar məni dəvət
etsələr belə, onların seriallarına getmirəm.
Heç
bir türk aktyoru o filmdə çəkilməz
- Əvvəllər əcnəbi
ölkələrdə filmlərə daha çox çəkilmisiniz.
Bəs indi necə, sizə xaricdən dəvətlər gəlirmi?
- Təkliflər gəlir, ancaq...
Özbəkistandan, Tacikistandan və başqa ölkələrdən film təklifləri gəlib. Ancaq
o təkliflər elə bir
insanlar vasitəsilə göndərilib ki, onlar mənə
çatmayıb. Bəzi adamlar isə mənim
filmlərdə çəkilməyimin qarşısını
almaq üçün
onlara söyləyib ki,
Tariyel Qasımov yaradıcılıqla məşğul
deyil.
- Bəs bunu necə öyrəndiniz?
- Teatr heyəti Daşkəndə qastrola getmişdi. Özbəkistan
sənət adamı mənim nə üçün işləmədiyimi
soruşanda aktyorlar söyləyib ki, Tariyel Qasımov teatrda hələ də fəaliyyət göstərir... Mənim fəaliyyətimə mane olan insanlar hər
zaman olub. Bilirsiniz, bir çox insanlar istedadlı sənətkarların qabağa
keçməsini istəmirlər.
İstedadsızlar hər zaman
istedadlılara mane olmağa
çalışırlar. Bu yaxınlarda Rusiyadan
mənə film təklifi
gəldi. Film 200 seriyadan ibarətdir. Mən orada Kamal adlı
türk obrazı canlandıracaqdım. Ssenarini oxuduqdan
sonra gördüm ki, film türklərin əleyhinə çəkilir.
O, çox qalmaqallı
və qarışıq
bir filmdir. Bunları biləndən sonra serialda çəkilməkdən
imtina etdim, baxmayaraq ki, onlarla müqavilə imzalamışdım.
Özümü cavan hiss edirəm
- Əvvəllər
daha çox məşhur idiniz. O zamankı şöhrətdən
indiyə nələr
qalıb?
- O zamankı şöhrətdən,
o dövrdən gözəl
tamaşaçılar qalıb.
Hansı
ki onlar indi ağsaqqaldırlar, böyükdürlər. Ən maraqlısı
odur ki, indi məni görən kimi deyirlər ki, Tariyel müəllim, deyəsən qocalmısınız.
Xətrimə dəyməmək üçün “deyəsən”
kəlməsini işlədirlər
Bilirsiniz, tamaşaçı
istəmir ki, sənətkarı qocalsın.
Gənclərin əksəriyyəti məni tanımır.
Çünki onlar teatra gəlmirlər. İndi kinolarımız
da yoxdur. Deyəndə ki mən Tariyel Qasımovam, gənclər deyir ki, valideynlərimiz sizi tanıyır. Əvvəllər Xuraman Hacıyeva
ilə mən tərəfmüqabili kimi
çox rollar oynamışam. Bizim rolları
o qədər sevirdilər
ki, elə bilirdilər biz həyat yoldaşıyıq. İndi də
məndən tez-tez onu soruşurlar.
- Bildiyim qədər, şeirlər də yazırsınız. Bir şerinizdə belə bir misra var:
Ömrümün 60-ı arxada qaldı,
Görəsən 70-də insanlar necə olur?
Bu sualın cavabını
tapa bildinizmi?
- Mənim 75 yaşım olacaq. Amma 75 yaşımda olduğumu
hiss etmirəm. İllərin
necə gəlib keçdiyini heç hiss etmədim. Elə bilirəm ki,
maksimum 35 yaşım
var. Bəzən də
deyirlər ki, aktyordur da, gözəl
həyat keçirir.
Anamın 98 yaşı var. Rayona gedəndə deyir ki, sənə
17 yaşından qulluq
etmirəm, qoy indi mən qulluq
edim. Təsəvvür
edirsiniz, 98 yaşında...
Bilirsiniz,
bizim sənətdə
olan paxıl insanlar heç bir sənətdə yoxdur. Amma bu mənim bəxt yolumdur. Onun qarşısını
heç kim
kəsə bilməz.
Yaxşı olar ki, hər kəs öz işi ilə məşğul olsun. Paxıllıq edən insanlar
da çalışsınlar
ki, mənə çatsınlar. İstəyirəm ki, aktyorluq sənətində
bir yenilik edim. Bütün adlara layiq görülmüşəm. İstəyirəm elə bir rol oynayım ki, onun həyatımmda
xüsusi yeri olsun. Ömür qismət etsə, yəqin
ki, bu istəyimə də çataram.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-20 iyun.-S.13.